ΠΡΟΣ : ΜΜΕ
ΚΟΙΝ: ΠΕΝΕΝ
Αναφορικά με σχετικό με την εταιρεία μας δελτίο τύπου της ΠΕΝΕΝ θα θέλαμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
- Η εταιρεία μας πέρυσι τέτοιες ημέρες έπαθε ένα ατύχημα το οποίο της κόστισε πολύ ακριβά και σε έξοδα αποκατάστασης, αλλά και σε απώλεια επιδοτήσεων και εσόδων 1.280.000€. Παράλληλα έμεινε εκτός δρομολογίων για έξι μήνες.
- Αφού καταφέραμε να ξαναπάρουμε τη γραμμή Κω – Αστυπάλαια αντιμετωπίσαμε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, γιατί ούτε εισιτήρια αρκετά υπήρξαν ( 48.000€ για 5 μήνες) ούτε οι επιδοτήσεις έρχονταν εγκαίρως.
- Τώρα που καταφέραμε να μας ανατεθεί από το Υπουργείο μια αξιόλογη οικονομικά γραμμή βλέπουμε ότι οξύνεται η εναντίον μας επίθεση την ώρα που η εταιρεία με τις γραμμές που πήρε ανακάμπτει και εξασφαλίζει την εργασία των ναυτικών της.
- Ψευδώς υποστηρίζεται ότι η εταιρεία μας έλαβε 500.000€ από επιδοτήσεις. Έλαβε 440.000€ μεικτά. Καθαρά έλαβε 308.000€, γιατί τα υπόλοιπα ήταν παρακρατήσεις ΦΠΑ και φόρων. Το ΔΣ αντιμετώπισε το δίλημμα: ή εξοφλεί και τους υπόλοιπους 8 ναυτικούς (γιατί μόνο σ’ αυτούς χρεωστά, καθώς οι υπόλοιποι έχουν εξοφληθεί ολοσχερώς) και τους απολύει, οπότε το καράβι δένει και οι ναυτικοί οδηγούνται στην ανεργία ή συμμετέχει στην πρόσκληση του Υπουργείου τώρα που το τίμημα για πρώτη φορά είναι αξιόλογο και συνεχίζει τη λειτουργία της. Για τη συμμετοχή στην πρόσκληση του διαγωνισμού απαιτούνταν εγγυητικές επιστολές 205.000€. Παράλληλα για να ξεκινήσει το πλοίο τα δρομολόγιά του θα έπρεπε να εξοφληθεί το ΝΑΤ, η ασφάλεια και να προμηθευτεί πετρέλαια. Έτσι το ΔΣ αποφάσισε να εξοφλήσει το δώρο Χριστουγέννων όλου του πληρώματος και να συμμετάσχει στην πρόσκληση του Υπουργείου για να μην μείνουν άνεργοι οι ναυτικοί και να εξακολουθήσει τη λειτουργία της η εταιρεία.
- Πληροφοριακά πολύ πριν λάβουμε τους δύο μήνες της επιδότησης και καθώς το Υπουργείο χρεωστούσε στην εταιρεία μας 656.000€ μεικτά δεχτήκαμε από τον Λιμενάρχη Καλύμνου (υπάλληλο του Υπουργείου το οποίο μας χρεωστούσε τα 656.000€) πρόστιμα ύψους 12.000€, επειδή είχαμε απλήρωτο το προσωπικό. Τραγελαφικές καταστάσεις.
- ‘Ίσως θα πρέπει να θυμίσουμε στην ΠΕΝΕΝ ότι η εταιρεία μας είναι εταιρεία λαϊκής βάσης με μετόχους τον Δήμο Καλυμνίων, άλλους δύο Δήμους, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και 435 μετόχους. Δημιουργήθηκε το 1988 για να καλύψει τις ανάγκες των νησιών των Βόρειων Δωδεκανήσων και το Καστελόριζο, τα οποία μέχρι τότε ήταν σε ολοκληρωτική απομόνωση και μέχρι το ατύχημα τον Νοέμβριο του 2022 κάλυπτε με ελάχιστο μίσθωμα τις ανάγκες αυτές. Καλό θα ήταν λοιπόν να μην εισηγείται κλείσιμο της εταιρείας μας, γιατί ο ιδιωτικός τομέας δεν καλύπτει τέτοιες ανάγκες παρά μόνο με υψηλότατα μισθώματα ( π.χ. 35.000€ το δρομολόγιο όπως συνέβη το καλοκαίρι, έναντι 8.500€ που είχαμε εμείς). Εξάλλου δεν αρμόζει σε συνδικαλιστικό όργανο να εισηγείται κλείσιμο εταιρείας και δη λαϊκής βάσης και άρα ανεργία ναυτικών.
- Η επαναδρομολόγηση του πλοίου μας ήταν ένα ευχάριστο γεγονός για τους ναυτικούς μας, γιατί κατανοούν ότι η εταιρεία τους συνεχίζει τη λειτουργία της και με τα δρομολόγια που πήρε σταδιακά επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς. Ήταν επίσης και ένα ευχάριστο γεγονός και για τα μικρά νησιά που εδώ και ένα μήνα δεν είχαν δρομολόγια.
- Αν παρόλα αυτά η ΠΕΝΕΝ θέλει να προσφύγει στη δικαιοσύνη, καλοδεχούμενη η προσφυγή της, γιατί θα μας δοθεί η ευκαιρία να υπερασπίσουμε και εκεί τις απόψεις μας και την αλήθεια.
- Για την επαναδρομολόγηση του πλοίου μας και την εκταμίευση των επιδοτήσεων αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να ευχαριστήσουμε του Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Παππά του οποίου η παρέμβαση υπήρξε καταλυτική.
Από την ΑΝΕ Καλύμνου